Kdy je odběrové centrum otevřené?
- V pracovní dny (po–pá) v čase 7:15–8:30.
- Na testy se není potřeba objednávat.
Informace o prováděných testech
PCR TESTY
Koho testujeme?
- Indikované pacienty (praktickým nebo jiným odborným lékařem, KHS) s e-žádankou – jsme pouze odběrovým místem, nikoliv místem indikačním.
- Samoplátce. (Od 5. 5. 2022 byl z rozhodnutí vlády ČR jeden PCR test měsíčně hrazený z veřejného zdravotního pojištění zrušen.)
- Primárně osoby starší 18 let (vč.), v doprovodu zákonného zástupce je možné otestovat i děti od 3 let, a to odběrem z nosohltanu nebo PCR testem ze slin.
Kolik testy stojí samoplátce?
- Ceník
- Platba pouze bezhotovostně přes karetní platební terminál (tzn. hotovost NEBUDE akceptována).
ANTIGENNÍ TESTY
Koho testujeme?
-
Samoplátce. Od 22.11.2021 nejsou antigenní testy z rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví ČR hrazeny z veřejného zdravotního pojištění – jsou pouze za úhradu.
- Primárně osoby starší 18 let (vč.), v doprovodu zákonného zástupce je možné otestovat i děti od 3 let, a to odběrem z nosohltanu.
Kolik test stojí?
Jaké testy používáme?
- Používáme pouze antigenní testy schválené Evropskou komisí, použitelné pro cestování po EU.
Kdy a jak se dozvím výsledky testu?
PCR testy
- Standardně bude test vyhodnocen do 48 hodin od provedení výtěru.
Od 6. 5. 2022 nabízí Odběrové centrum COVID-19 novou službu pacientům. U vzorků odebraných denně do 13:30 na PCR testy pro COVID-19 je možné za příplatek 500,- Kč zaslání výsledku tohoto vyšetření do tří hodin od odběru. - UPOZORNĚNÍ: Test na Covid-19 může být pozitivní, negativní nebo nehodnotitelný – u malého procenta vyšetřovaných vzorků může být výsledek z důvodu nestandardního průběhu reakce tzv. nehodnotitelný a je proto nutno laboratorní vyšetření zopakovat. Neznamená to, že je nutno opakovat odběr! Výsledek může být v tomto případě opožděn o 24 hod.
- Negativně testovaným se zasílá výsledek formou SMS, pokud je uveden e-mail, zasílá se i zaheslovaný laboratorní výsledek ve formátu .pdf. Heslem je RČ pacienta. Je-li navíc požadován certifikát, zasílá se rovněž zaheslovaný na uvedený e-mail.
- Pozitivně testovaným se zasílá výsledek formou SMS a zaheslovaný laboratorní výsledek na uvedený e-mail. Výsledek je hlášen na KHS, která by měla pacienta kontaktovat v nejbližším možném termínu. Pacient obdrží i informaci, že má kontaktovat praktického lékaře a zůstávat v izolaci.
- UPOZORNĚNÍ: Na zahraniční čísla SMS neposíláme, testovanému přijde pouze e-mail.
V případě nejasností se můžete obracet na tel.+420 543 185 555 (po – pá: 7:00 – 19:00; so – ne, sv: 10:00 – 18:30) nebo e-mail: informacnicentrum@fnusa.cz.
- Děkujeme Vám předem za trpělivost, a že voláte především v nutných případech. Máme tak více času na práci a Vaše výsledky budou k dispozici dříve. Věřte, že personál dělá vše pro to, aby splnil všechny požadavky.
Dostanu k výsledku certifikát?
- Zdarma si můžete stáhnout výsledek z portálu https://ocko.uzis.cz (výsledek je i v angličtině).
- Na vyžádání při evidenci PCR testu spolu s laboratorním výsledkem zaslaným do emailu zdarma vystavíme a zašleme i mezinárodní certifikát o výsledku testu k doložení při překročení hranic.
Antigenní testy
- Výsledek je na počkání do 30 minut od stěru, dostanete jej na místě písemnou formou.
V případě nejasností se můžete obracet na tel.+420 543 185 555 (po – pá: 7:00 – 19:00; so – ne, sv: 9:30 – 18:00) nebo e-mail: informacnicentrum@fnusa.cz.
- Děkujeme Vám předem za trpělivost, a že voláte především v nutných případech. Máme tak více času na práci a Vaše výsledky budou k dispozici dříve. Věřte, že personál dělá vše pro to, aby splnil všechny požadavky.
Dostanu k výsledku testu certifikát?
- Na vyžádání vydáváme bezplatně Certifikát o provedeném testu COVID-19, který obsahuje i název použitého testu. Tento certifikát je možné stáhnout i na stránkách https://ocko.uzis.cz. Certifikát je i v angličtině.
Co mám dělat v případě, kdy je výsledek testu pozitivní?
Zachovejte klid. Zůstaňte doma v izolaci a vyhýbejte se kontaktu s lidmi, abyste onemocnění COVID-19 nešířili dál. Informujte Vašeho praktického lékaře, který bude sledovat Váš zdravotní stav a v případě potřeby Vám vystaví pracovní neschopnost. Pokud dojde k vážnému zhoršení Vašich zdravotních potíží, volejte Vašeho praktického lékaře, popřípadě Zdravotnickou záchrannou službu (telefon 155).
V izolaci budete po dobu, kterou určí Váš praktický lékař nebo hygienická stanice. Izolace se ukončuje v případě, že již nemáte žádné příznaky onemocnění. Bližší a aktuální informace jsou k dispozici na stránkách MZČR.
Co mám dělat v případě, že je výsledek negativní?
Pokud máte příznaky infekčního onemocnění, pravděpodobně proděláváte jiné infekční onemocnění než COVID-19. I to však může být přenosné na další osoby, proto je vhodné po dobu klinických příznaků zůstat doma, zdržet se kontaktu s ostatními a postupovat dle pokynů Vašeho ošetřujícího lékaře. Jelikož se nejedná o onemocnění COVID-19, nevztahuje se na Vás státem nařízená izolace, a po uzdravení není potřeba absolvovat další odběr.
Obecné informace
Podrobné informace na téma koronavirus naleznete na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví České republiky a Ministerstva zahraničních věcí České republiky.
Celostátní informační linka je dostupná na čísle 1221 a je k dispozici v pracovních dnech od 8:00 do 19:00 a o víkendu od 9:00 do 16:30.