Snadné čtení
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně Vás vítá na svých internetových stránkách. Najdete tu důležité informace o nemocnici v jednoduchém jazyce.
V políčkách níže si můžete přečíst o tom, co vás zajímá. Stačí kliknout na otázku, kterou chcete položit.
Co je Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně?
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (někdo používá zkratku FNUSA) je velmi stará nemocnice v centru Brna.
- Nemocnice je velký dům, kde se léčí nemocní lidé.
- Těmto lidem se říká pacienti.
- O pacienty se starají lékaři a zdravotní sestry v bílém oblečení.
Naše nemocnice je propojená s vysokou školou. Studenti se tu učí, jak léčit nemocné pacienty. Až se to naučí, budou z nich lékaři nebo zdravotní sestry.
V naší nemocnici pracují také vědci. Zkoumají nemoci a snaží se vymyslet, jak se jich zbavit. Chytří lidé z celého světa dělají výzkum v budově s názvem Mezinárodním centrum klinického výzkumu.
Co v nemocnici děláme?
V nemocnici léčíme nemocné lidi. Těmto lidem říkáme pacienti.
Někdy stačí jen krátké ošetření v místnosti, které říkáme ambulance. Pacient přijde a po prohlídce lékařem hned zase odejde. Lékař k vyšetření někdy použije i přístroj.
Někdy pacient musí zůstat v nemocnici i několik dní. Má postel na lůžkovém oddělení. Každý den za ním chodí lékaři a kontrolují, jestli mu je lépe. Dávají mu léky a vyšetřují ho přístroji.
Někdy lékaři musí pacienta operovat, aby ho vyléčili.
V nemocnici máme mnoho ambulancí a mnoho oddělení. Každá ambulance a oddělení má svůj název podle toho, co se tam léčí. Například nemocné plíce se léčí v Plicní ambulanci.
Tyto názvy jsou napsané na dveřích, na mapách v areálu i na budovách.
Při kliknutí SEM se vám otevře seznam všech ambulancí a oddělení.
Potřebuji do nemocnice. Co mám dělat?
Na ošetření v nemocnici se je potřeba se objednat. Objednat se můžete telefonicky, osobně nebo přes e-mail. Kontakty najdete v dalším políčku.
Pokud je Váš zdravotní problém akutní a potřebujete pomoci hned, i mimo pracovní dobu ambulancí, vyhledejte pohotovost.
- Všeobecná pohotovost a zubní pohotovost (pro informace klikněte SEM).
- Oční pohotovost (pro informace klikněte SEM)
- ORL (ušní, nosní, krční) pohotovost (pro informace klikněte SEM)
Pokud potřebujete opravdu rychlou pomoc, volejte 112.
Důležité kontakty
Pokud se chcete objednat na vyšetření, potřebujete poradit nebo chcete mluvit s konkrétním lékařem, můžete nám zavolat na telefonní číslo 543 181 111. Telefon zvedne spojovatelka, která vás spojí s tím, koho hledáte.
Můžete nám také napsat e-mail na adresu info@fnusa.cz.
Naše poštovní adresa je:
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně
Pekařská 53
602 00 Brno
Kde nás najdete?
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně je v centru města Brna na ulici Pekařská.
Naše adresa je:
Pekařská 53
60200 Brno
V areálu nemocnice je více budov. Každá budova je označená velkým písmenem (někdy také číslem, například D2), podle kterého ji najdete i na mapě.
Jak se k nám dostanete?
Pěšky a městskou hromadnou dopravou
Nemocnice má tři vchody. Hlavní na Pekařské ulici, z Mendlova náměstí a z ulice Leitnerova.
Nejbližší zastávky tramvaje jsou:
- Nemocnice u sv. Anny – tramvaje č. 5 a 6. Hlavní vchod do nemocnice s recepcí a informačním stánkem je hned naproti zastávce.
- Hybešova – tramvaje č. 1 a 2. Do areálu nemocnice vstoupíte vedlejším vchodem z ulice Leitnerova, navede vás značení na cedulích.
Autem
Do areálu nemocnice můžete vjet vjezdem z Mendlova náměstí.
Po zmáčknutí tlačítka u vjezdové brány si vytisknete vjezdový lístek. Závora se zvedne a vy můžete vjet a zaparkovat na některém volném místě.
Vjezdový lístek si uschovejte. Budete ho potřebovat při výjezdu.
Prvních 30 minut parkování v areálu je zdarma.
Pokud budete parkovat déle, musíte za parkování zaplatit. Zaplatíte u některého z automatů. Platit můžete bankovkami a mincemi nebo platební kartou.
- První a druhá hodina parkování stojí 60 Kč. Každá další hodina stojí 100 Kč.
- Invalidové nemusí platit.
- Více o parkování si můžete přečíst TADY.
Co si do nemocnice přinést s sebou?
Pokud jdu do ambulance a potom zase domů:
- Občanský průkaz.
- Průkaz pojištěnce od vaší zdravotní pojišťovny.
- Doporučení od lékaře nebo dopis od lékaře do nemocnice.
- Doporučujeme s sebou vzít někoho blízkého jako doprovod.
Pokud budu v nemocnici delší dobu na lůžkovém oddělení:
- Občanský průkaz.
- Průkaz pojištěnce od vaší zdravotní pojišťovny.
- Doporučení k přijetí od vašeho lékaře.
- Výsledky z vyšetření.
- Svoje léky.
- Toaletní potřeby (zubní kartáček, pastu, mýdlo, šampon, krém, hřeben).
- Osobní potřeby (mobil, nabíječku, knížku, brýle na čtení…)
- Přezůvky a ponožky. Pyžamo/noční košili i župan vám půjčíme, ale můžete si donést své vlastní.
Nenoste s sebou zbytečně moc věcí.
Drahé věci nechte raději doma.
Co do nemocnice naopak nosit nesmím?
- Alkohol a drogy,
- zvířata,
- zbraně.
Může za mnou do nemocnice přijít návštěva?
Ano, může za vámi přijít návštěva.
Někdy se ale může stát, že je zákaz návštěv. Zeptejte se proto před plánovanou návštěvou zdravotní sestřičky nebo se podívejte SEM.
Budu v nemocnici něco platit?
Platit se u nás musí za ošetření na pohotovosti.
- Pohotovost je místo, kde vás ošetří i mimo běžnou pracovní dobu, nebo když vás nemůže ošetřit váš praktický lékař. Na pohotovost se neobjednává.
- Za ošetření na pohotovosti musíte zaplatit 90 Kč. Platit můžete hotově penězi nebo platební kartou.
Platit můžete někdy také v lékárně.
- Lékárna je místo, kde dostanete za recept od lékaře léky. Někdy je potřeba část peněz doplatit. Můžete si tu koupit také vitamíny, krémy a zdravotnické pomůcky.
- V nemocnici máme tři lékárny. Přečíst si o nich můžete TADY.
Platí se také za parkování v areálu nemocnice, pokud tu stojíte déle než 15 minut.
- První hodina parkování stojí 100 Kč. Každá další hodina stojí 120 Kč.
- Pokud jste invalidní, v nemocnici můžete parkovat zadarmo.
- Více informací o parkování si můžete přečíst TADY.
Potřebujete opravdu rychlou pomoc?
Volejte 112.
Přijede pro vás sanitka se záchranáři. Platí pro případy nouze, kdy jste se vy nebo někdo jiný těžce poranili, máte velké bolesti, krvácíte a podobně.